~*MY SLIDESHOW*~

5:12 PTG

Sejarah hidup aku....

Assalamualaikum...wah...dah lama aku x update blog kesayangan aku ni...rasanya dah hampir 3 bulan aku x update...huhuhu....sepanjang 3 bulan ni macam2 yang berlaku dalam life aku...hehehe....pertengahan bulan 7 aku datang KL tuk mulakan life baru aku with my mom & bro stlh apa yang terjadi dalam hidup aku sepanjang 8 bulan bersama dengan yang tersayang but semuanya punah bg aku...x perlulah aku cite panjang2 dalam ni coz this my secret yang tak perlu diketahui umum kecuali insan yang paling rapat ngan aku yang aku percaya specially my family...

Mula2 aku smpai KL...apa lg cari keje tuk duit poket aku...dapat gak aku keje kat Watson's area KL..sebulan je aku kat sana sebab masalah gaji...huhu....menganggur jap kat umah maksu aku...jap je...akhirnya dapat gak aku interview kat sebuah pasaraya as EDP clerk...& good news yang wat aku terlompat kegembiraan esknya aku boleh start keje...hehehe....Alhamdulillah rezeki aku...n orang 1st aku gtau mak kesayangan aku...huhuhu...dia pun restu aku dapat keje baru...hehehe....

Mula2 aku kat tempat keje baru susah gak la aku nk sesuaikan diri aku dengan suasana keje...yelah...sistem kat sini berbeza sgt ngan sistem lain...semuanya kna buat sendiri...maklum je la dah namanya kerani EDP....huhuhu...pe tu EDP...maksudnya Electronic Data Processing...hehehe....but br 1st time aku ngan sistem ni sbb tu agak takut & kekok skit nk keje...huhuhu...mujur la ada org training aku...hensem gak...hihihihi....dlm sehari aku keje banyak gak la yang aku belajar tentang EDP ni...ingat keje EDP ni senang ke? Woooo....x macam admin tau...salah satunya kna perah otak coz keje ni ada kaitan ngan akaun gak...hehehe....kna bijak matematik la tu...huhuhu...best gak...sekurang2nya aku dapat bljr mende baru...trainer aku cakap kna banyak salin note sbb senang nk ingat bl dah lama keje kat sini...so aku ikut la step by step dlm note yang aku salin tu utk mudah aku wat keje dlm sistem...so xde la susah sgt bg aku....kalo ada apa2 yang aku x faham..skype la jd teman setia tuk aku tanya apa2 kat EDP Family group, so nnti ada la yang sudi menjawab....hehehe....sbb tu pentingnya komunikasi kan...bak kata big boss aku.."kalo x pasti @ x faham, boleh bertanya"....haaaa.....malu bertanya sesat jalan...tol x?

Oklah...setakat ni je la dl ek....nnti aku cite lg pe yang menarik & tertarik...huahuahuahua.....

0 ulasan: